Monday, July 18, 2011

bitch

Kenapa harus pengkid menjadi persoalan ?

sebenarnya aku dah lama nak tulis pasal ni tapi tak kesempatan lagi . 
aku tahu ramai orang terutama Lelaki yang tidak suka kepada pengkid . aku tahu kisah zaman Nabi Luth dan kaumnya dulu selalu menjadi pedoman pada masa sekarang ni . Tapi kauorang tahu tak sebenarnya bukan senang untuk Berubah . Tapi senang untuk mengubah . Aku masih ingat lagi para ulama mengatakan 


'Jibril menghancurkan dengan hujung sayapnya tujuh kota mereka.Jibril mengangkat semuanya ke langit sehingga para malaikat mendengar suara ayam-ayam mereka dan gonggongan anjing mereka . Jibril membalikkan tujuh kota itu dan menumpahnya ke bumi . Saat terjadi kehancuran , langit menghujani mereka dengan batu batu neraka Jahim.'


'Iaitu batu batu yang keras dan kuat yang datang silih berganti . Neraka Jahim terus menghujani mereka sehingga kaum Nabi Luth musnah semuanya .Tiada sorang pun di sana . Semua kotkota hancur dan ditelan bumi sehinggalah terpancarlah air dari bumi . Hancurlaah kaum Nabi Luth dan kota kota mereka . Nabi Luth mendengar suara suara yang mengerikan . Isterinya melohat sumber dan dia pun musnah ' 


okay bila aku baca balik tentang kejadian Nabi Luth memang aku takut . Tapi pada pendapat aku sendiri kan , asalnya pengkid bukan dari diri sendiri . bagi aku tidak semestinya . Mereka punya masa silam . Kerana masa silam tu membuatkan mereka berubah . Bagi aku ini adalah FATE . Takdir . Dah tertulis sejak kita terkeluar je dari lobang pantat mak kite . Betul tak ? Memang orang akan cakap ini bukan takdir tapi pilihan kau sendiri . Tapi semua orang boleh bca hati kita ke ? Tak kan . Sebenarnya banyak sangat alasan kenapa kami menjadi PENGKID . Aku tahu ada yang suka suka . Ada yang disebabkan masa silam yang buruk . Ada yang memang tomboy dari kecik . Korang tak boleh mengubah kami dengan NASIHAT . Bagi aku sesiapa je yang berubah kerana atas nasihat mereka adalah orang yang BODOH ! Bagi aku biarlah berubah mengikut hati kau sendiri . Okay kalau kau berubah sebab nasihat orang . Kau dah bertukar jadi perempuan dan kapel dengan lelaki . Tak kisah la kau berkahwin or bertunang ke tiba tiba putus akhirnya kecewa dah kau akan berubah balik menjadi pengkid .. agak agak tu nasihat yang boleh dipakai ke ? pikirlah sendiri . orang hanya boleh bercakap tapi tak melalui apa yang kita rasa . Menghina , cacian semua tu aku dah rasa . Sebab tu aku akan pangkah setiap hinaan terhadap pengkid . Ini belum gayboy , maknyah . Setiap perbuatan ada balasannya dan biarlah kami yang dapat balasan tu dari ALLAH s.w.t dan bukannya dari MANUSIA DURJANA . Kau tak layak menghukum tapi boleh mengingati bukan memaki atau mencaci . Pahala dan dosa hanya tuhan je tahu bukannya manusia . Ingatlah tiada sorang manusia didalam dunia ini yang tidak mempunyai se kuman dosa dan janganlah berlagak seperti engkau ni seorang yang bersih dan sesuci juga seputih susu . Ingat kau bukan hakim . Tiada sorang manusia pun yang baik kat dunia ni .. 

No comments:

Post a Comment