Friday, December 02, 2011

mengheret perit

Hari ini tak seperti hari hari biasa akuu lalui dalam hidup aku. Ianya agak berlainan. Jauh beza membelit otak aku dalam aku senyap. Dalam aku terdiam aku mengalirkan airmata. Aku tersedar dengan apa yang membolos diri aku. Aku sangka hidup ni panjang tetapi bayangkan kita dapat melihat rupa malaikat yang ingin menarik roh dari badan mesti dalam keadaan kelam dan kabut aku, kau, semua mengelabah bertaubat. Dalam angan angan berimaginasi aku disedarkan dengan deringan telefon,(dalam hati) 'fuhhh apa akuu mengarutt ni seyhh' ini kata kata seorangg remaja seperti aku. Sebab akuu takut melalui hari hari yang tak pernah aku lalui. Aku cuba nasihatkan diri akuu walau kita buta semacam kopi pun hidup ni mesti diteruskan bukan dipermainkan. 

Perjalanan aku masih panjang. Aku lihat disekeliling aku. Aku tinjau aku masakk aku goreng perangai masing masing samakah mereka dengan aku? Ada bermillion sifat yang kita takkan pernah tahu. Banyak benda pelik yang akan berlaku dalam hari masa minit saat. Percaya atau tidak ituu alasan kau sebab ianya tak berlaku secara langsung. Aku pejam mata, wajah dia terlukis. Aku membisu, hati aku menyebut namanya. Aku padamkan semua tapi mindaku memikul dia! Aku serabut dengan semua! Tapi aku kunci benda tu. Aku nak tengok semua tersenyum indah. Aku tanak setitik airmata jatuh. Aku dijatuhkan hukuman sebab buat kau menangis. Siapa? Gerangan? Orang penting dalam hidup aku. Maaf kalau aku tersound kau termarah kau dalam keadaan biasa. Aku sedar betapa sempitnya hidup ini tanpa cinta. Aku sedar hidup ni sempit tanpa sakit! Aku juga sedar hidup ni sempit kalau kau tak solat! Sembahh ALLAH bukan sembah berhala! Hina jijik sangat ke ISLAM pada kau! Kau cakap dengan kami ALLAH tak dapat lihat maknanya ALLAH tidak wujud? Kau silap. Sekarang ni kau boleh lihat OTAK kau? Boleh kau sentuh otak kau? Takkan so makna kesimpulannya kau pun takde otak. Aku berkata kata bukan semata mata. Aku tak berpihak pada siapa siapa aku hanya si kecil yang tak pandai bersuara tak pandai menjadi ketua. Padam aku bila ajal aku tiba.
Terima kasih semua. Aku bangga ada kawan kawan macam kau semua. Kau semua umpama sebutir mutiara dalam hati aku.


2 comments: