Tuesday, August 09, 2011

Don't try to be PERFECT just be you.


Remember that nobody and nothing in this life is perfect, no matter how much so it might seem. Perfection is an illusion and those who chase the dream of perfection find that out too late in life. Don’t waste precious time or energy trying to find perfection. Instead, spend ur time working towards being the best person you can be...just as you are. Hanjinggg pun tahu ayat nii tauu .Kalau kau fikir dengan glamour , hott kau tuh membuatkan kau happy teruskan . But jangan sakitkan kapel kau dengan skandel kau , peng-peng lain kau . Mungkin dia terlalu baik hinggakan dia sanggup menerima apa jua kehendak yang engkau mahukan . Kau seronok ? Dia tak . Mungkin kau masih tak faham lagi permainan yang kau main ni adalah satu kesilapan besar dalam hubungan kau dengan dia . Mungkin dia hanya sparepart kau bila kau tidak lagi bersama-sama skandel-skandel kau ataupun dengan kapel-kapel kau yang lain . Ingat jangan cuba tegakkan benang yang basah . 

Do you find yourself making commitments or doing things you don’t really want to do, just to please other people? This is a vicious cycle that is difficult to break. If you aren’t careful, you will end up repeating it time and again. Orang macam kau takkan serik dengan apa yang berlaku .  Mungkin juga kau rasa dengan penkpenk kau yang lain tu hot sedangkan ? Mereka pun sama dengan kau . Kau cuba merasai ditempat orang yang tengah sakit sangat dalam masa 5minit saja .Dan rasaii sakit dia macammana ? Mungkin umur kau terlalu muda untuk tahu apa itu sayang , menghargai , cinta , menerima seadanya dalam satu masa dan satu hubungan . Mungkin kau tak rasa sebab kau terlampau seronok dengan apa yang kau ada sekarang . Muka ? Tak . Jujur aku cakap kau tak secantik dalam facebook kau . Hitam . Mungkin kau tak sedar ramaii lagi yang tengah mengutuk kau . Yess kau patut dikutuk bukan dipuji dengan sifat kau yang menjengkelkan orang lain , orang disekeliling kau . Mungkin semua tu kau tak sedar . Kau tahu tak , if oneday kau dah sayang seseorang tu dengan hati kauu yang tuluss ikhlas mungkin perbuatan yang kauu buat sekarang ni dilempar balek pada kau . Ouh konon penk yang kau kenal , minat tu hot ? Serupa je macam kau . Mungkin sekarang ni kau tak lihat pada hati seseorang tapi satu hari kau akan tahu betapa sakitnyaa menyintaii seseorang . Betapa susahnya nak menyintaii seseorang . Betapa nekadnya kita buat sesuatu untuk orang yang kita sayang tuu . Siapa ada duit semua perempuan kita pegang maa . Kau mungkin sweetalker , but kau bukan seorang yang jujur dalam hubungan . Kau mungkin pandai meng-ayat tapi kau bukan orang yang bagus untuk dibuat kapel . 

Mungkin kau ingat dengan kau suruh dia hidekan relationship kau and dia , jangan bagitahu orang lain tentang perhubungan kaurang tu selamatlah ? Adek adek sayang , jangan buat oranglah . Kau hidup pun belum 100 tahun . Kau belum lagi jelajah dunia . Kau belum lagi tahu erti sayang , cinta tapii ini kau bagi pada orang yang selalu ceriakan life kau , sempurnakan hidup kau . Ini kau bagi ? Kau yang bagi tanda tanya kau sendiri bagi noktahnya okay ? Kalau parut dekat tangan boleh dipadam , parut dekat hati kau boleh ke padamkan ? Jangan ingat span yang lembut tak boleh jadi keras , jangan ingat kuman yang sekecil tu tak boleh bawak maut ...


p/s : Tidak ada gunanya untuk menjaga perhubungan tersebut jika kau tidak lagi merasa sebarang perhubungan dengan pasangan kau. Sememangnya sukar untuk berada dalam hubungan jenis ini. Jadi, jika kau berasa ingin putus asa, nyatakan sahaja. Bersikap jujur antara satu sama lain. Tetapi jika kau benar-benar mencintai atau menyayangi pasangan kau, cukup untuk kekal bersama dia walaupun jarak perpisahan yang besar, kau harus bersedia untuk melakukan pengorbanan. Fahami bahawa si dia tidak akan selalu berada bersama kau apabila kau memerlukan seseorang untuk bersedih. Jangan mengalah kepada godaan yang semesti ada banyak.Jika kau tidak lagi berjumpa dengan pasangan kau pada masa hadapan, kau patut hentikan sahaja kerana ianya tidak berbaloi untuk pengorbanan kau.

No comments:

Post a Comment