Tuesday, September 20, 2011

I give UP.

Don’t settle for a life u knoe isn’t working.  Change it.  If necessary do something radically different.  Fire everyone who doesn’t make you feel good about urself.  Quit everything that makes you unhappy.  Reboot your life situation.  If other people whine about it, screw ‘em.  They’ll get over it. 
Memang aku cinta kan die. Tapi sayangnya aku tak boleh tarik benang yang basah. Aku tak boleh bertepuk sebelah tangan. Dia bukan jodoh dia bukan milik aku. Even dia bersama aku hanya sekejap tapi aku merasakan saat itu adalah saat bermakna sangat. Aku hargai dan aku simpan dalam kotak hati aku sayang. Aku rindu sangat saat kau pegang tangan aku. Rindu kau kiss lips aku. Rindu gilerr. Every day aku tunggu kau. Every day aku mengharapkan kan kau ada untuk aku. Setiap saat dan minit hanya gambar kau je untuk tatapan dan santapan mata aku ni. Semangat aku hanya ada bile kau text aku. Kau balas text aku. Argh , life aku macam tak betul. Life aku longgar sangat bile kau tiada dengan aku. Life aku bagaikan nyawa-nyawa ikan bila kau hilang slow-slow dalam denyutan jantung aku. Aku tahu kau tuh HOT TICKET. Ramai mahu. Dan yess. Dia dah dapat kau. Kau tahu aku terseksa? Memang aku sangatsangat terseksa dan menangis sebab aku tak dapat beri kasih sayang and cinta juga rindu aku pada kau sayang. 

Haritu mawar masih merah, langit masih biru. Masih terpatri jelas kenangan kau dan aku. Dimata menghias, dihati membelenggu cinta ku untuk mu. Merahnya mawar kini menoreh luka. Berduri tajam. Langit yang biru kini tertutup mendung. Mengubur cintaku didalam sepi. Aku kini sendiri, tak seindah mawar itu yang dulu ku tahu tak berduri. Juga tak seindah langit kerna hari sudah mendung.
Yep, durja cinta penuh kenistaan, bukan sepi yang melukai hati. Tapi hati terkorek perit saat kau tinggal cinta pergi. Bukan hati yang pilu untuk mencari, tapi kini harus ku relakan semua pergi. Hati mencari dicelah kecil, secercah cinta yang mungkin tertinggal. Tapi tetap sepi , kelam dan mati disini. Dalam penantian perit ku. Percayalah aku tetap menunggu.. 

I’m no stranger to the ”my life sucks” period.  I’d drag myself out of bed sometime after noon, play video games for hours, mybe hang out drinkin' wit frens or play pool, stay up late, go for a long walk thinking 'bout how mach my life sucked, crash feeling depressed, and repeat.  For months I kept doing the same thing over and over.  And life kept right on sucking.  My emotions kept telling me, “Damn this sucks!”  That whole period of my life is one giant blur. Mungkin bukan sekejap tapi memakan masa. Aku tak mengharapkan kesudahan yang sangat bisa. Sebab aku tahu ianya memakan masa untuk pulih. Aku dah kering otak untuk bercakap pasal hati. Aku dah lalai dengan hati aku sendiri. Aku dah tak sanggup mencicah hati aku dengan duriduri yang tajam. Ampanggg tajamm. Sihhhh! Berhabuk dah hati aku ni. Lamalama mesti berkarat. Bila berkarat mula nyawa ikan , then kiokk mati tanpa perasaan.. 
done.eirshakeypart I.

No comments:

Post a Comment