Wednesday, August 10, 2011

apakah aku yang ...

Apakah malam ini malam salah bagi aku ? Aku ke yang berterusan menjadi penjenayah dalam kehidupan kau ? Aku kah yang menjadi pembunuh dalam hati kau ? Cuba cari di mana anak panah yang di tembakkan itu ? Cuba menyelamkan jiwa aku , cuba mengaibkan jiwa aku sebagai seorang insan ? Cubalah kalau itu yang terbaikk . Kau mahukan yang terbaek tapi silap menilai seseorang itu sedangkan dia bersungguh mahukan yang terbaek tapi sering diejek oleh kata-kata kau . Kau rasai jiwa dia . Rasai kata-katanya . Rasai semuanya . Perhubungan bukan hanya janji ,  faham antara satu sama lain , kepercayaan tetapi rasai macam mana jiwa dia . Aku percaya pada karma . Sifat yang tak mungkin engkau tahu , dan masih engkau tidak faham . Kau cuba menjadi seorang yang terbaek dan kau sudah selesai dengan apa yang engkau mahu . Bertolak ansur juga penting . Kau faham apa yang kau mahukan . Tapi jika jiwa berkocak bagaikan air kopi yang tidak nampak apa-apa didalam itu dapatkah kau melihatnya dengan baik ? Cinta dan sayang ada disetiap sudut dalam hati seseorang manusia cuma kita yang bersatu hanya akan dapat merasai benda itu . Bukan aku tidak pandai mengambil hati tetapi aku bukanlah seorang gemar memujuk . Aku buntu . Aku sentiasa ingin engkau bahagia tetapi bukan dengan amarah aku . Aku tak mahu itu . Aku kacau semua yang ada . Aku selongkar selagi tidak berperasaan . Aku lari bila dikejar , aku serah diri bila aku rasa bersalah . Itu lah aku . Aku bukan tempat untuk di perkatakan , aku bukan orang yang baik , aku juga ada pengalaman , aku juga ada kemahuan . Sedangkan disekeliling memandang aku sekecil kuman dan biarkan aku terkontang-kanting untuk meneruskan kehidupan aku..Tapi bila malaikat datang untuk mengambil nyawa aku , aku mahu meminta satu lagi kehidupan untuk bersama engkau dimasa yang lain dan takkan mengulangi kesilapan yang sama . 
p/s aku sanggup serahkan syurga aku pada engkau bila engkau memerlukannya .. 

2 comments:

  1. Bagaimana mahu jadi sang penulis seperti anda? saban hari karya demi karya amat menarik perhatian..
    Kagum sungguh daku..

    ReplyDelete
  2. senang kalau itu datang dari hati kamu sendiri . :)

    ReplyDelete